Ce ar putea fi la Monza în 2014!

F1 Manager vine cu un premiu suplimentar de 100 euro pentru etapa de la Monza, premiu ce va fi oferit în produse IT ocupantului locului 1 din clasamentul de etapă al concursului Play F1 Manager.

La Monza piloţii parcurg 53 de tururi a câte 5793m însumând o distanţă totală de 306,72km.

Accelerația la maxim: pe 77% din lungimea circuitului.

Numărul de schimbari a treptelor de viteza intr-un tur: 46.

Combustibilul folosit pe tur: 2,6kg.

Apăsarea aerodinamică: mică.

Timpul pierdut la boxe pentru o schimbare de pneuri: 24 secunde.

Cel mai rapid tur în cursă: 1’21.046 Rubens Barichello 2004.

Cel mai rapid tur în general: 1’19.525 Juan Pablo Montoya 2004.

Viteza maximă: 347km/ora Bruno Senna 2011.

Cele mai multe clasări pe prima poziție a grilei: 5 Juan Manuel Fangio

Cele mai multe victorii: 5 Michael Schumacher.

Pneurile disponibile: medii și tari.

Istorie

Circuitul din Monza este un circuit istoric în care s-au desfăşurat până acum nu mai puţin de 62 de mari premii de Formula 1. Din 1950 până în 2011, a lipsit numai anul 1980 când Marele Premiu al Italiei s-a desfăşurat la Imola. Circuitul a început să fie construit în 1922 şi are în prezent o capacitate de 113,680 persoane. 19 persoane implicate în motorsport au murit pe acest circuit, cel mai cunoscut fiind Alberto Ascari care şi-a pierdut viaţa în 1955 în şicana Vialone care acum îi poarte numele fiind la bordul unui monopost Ferrari 750, la doar 4 zile după ce a avut un oribil accident la Monaco

Circuitul are o forță de apăsare laterală semnificativă, mulțumită faimoaselor sale viraje rapide precum Parabolica și de asemenea forțelor longitudinale în privința tracțiunii și frânării, datorită liniilor drepte lungi, urmate de șicane.

De asemenea, deoarece fortele puternice solicita pneurile in intregime, actuala structura se confrunta cu solicitari extreme datorita vibratoarelor inalte, celebre pentru circuitul italian. Pilotii utilizeaza aceste vibratoare in mod extensiv pentru a gasi cea mai rapida trasa prin viraje, iar pneul joaca un rol cheie in absorbtia impactului ca parte integranta a suspensiei.

Anul acesta, nivelul fortei aerodinamice a fost redus prin regulament, ceea ce inseamna ca in timp ce viteza pe viraje este mai mica, masinile vor atinge cele mai mari viteze din intreg sezonul, in jurul a 360 km/h.

La Monza exista o singura regula: gaseste cel mai bun mod de a controla masina la viteze mari, ceea ce inseamna mai aproape de 400 km/h decat de 300 km/h. Pentru a obtine cele mai mari viteze pe liniile drepte este necesara o forta de apasare aerodinamica ultra scazuta. Astfel ca principala sarcina a pilotului este sa aiba grija de pneurile spate. Pentru a reusi acest lucru trebuie sa ai un set-up care sa ofere o buna tractiune la iesirea din sicane. Altfel vei avea o uzura excesiva a pneurilor spate si distante de franare mai lungi, care reprezinta un dezastru pentru timpii pe tur. Si asta nu este tot. La aceste viteze experimentezi pe viu fenomentul de „zbor”: simti ca masina este pe cale sa decoleze de pe pista. Este ceva ce nu poti trai decat la Monza, uneori chiar devine dificil sa mentii masina dreapta pe liniile drepte.

Ce ar putea fi?

Sigur ca mergem pe mâna celor de la Mercedes şi pe acest circuit deşi lucru ciudat în Belgia aceştia au fost cei mai rapizi pe sectorul nr. 2 sector virajat şi unul mai lent. Pe celelalte două sectoare de circuit care sunt cunoscute ca fiind de viteze monoposturile Mercedes, Williams, Red Bull şi chiar Ferrari au avut timpi asemănători. Asta însă datorită setărilor alese de cei de la Mercedes şi nu din lipsa de putere sau de viteză a maşinii.

Vedem aceaşi ordine ca şi în Belgia cu diferenţa că aşteptăm ca maşina Williams să fie mai rapidă decât cea Red Bull.

Pentru lupta din interiorul echipei a venit momentul ca Hamilton să îl bată pe Rosberg, Massa pe Bottas, Vettel pe Ricciardo, Raikkonen pe Alonso … încă nu.

Predicţia F1 Manager pentru Marele Premiu de la Monza:

Calificări primii 5 (nu si ordinea lor): Hamilton, Rosberg, Massa, Alonso, Bottas.

Cursă primii 5 (nu si ordinea lor): Hamilton, Rosberg, Massa, Alonso, Vettel.

Toţi cei care spun corect până la începutul calificărilor primele 5 poziţii de la finalul cursei câştigă un tricou Play F1 Manager.

 

21 comentarii

  1. Post By Gilles Villeneuve (Laur. Borca)

    Rosberg-Hamilton-Ricciardo-Bottas-Vettel

  2. Hamilton. Rosberg. Bottas. Ricciardo. Raikkonen

  3. Hamilton,Rosberg, Ricciardo, Alonso, Bottas

  4. Ham, Ros, Bot, Mas, Ric

  5. rosb.ham.rici.bot

  6. rosb.ham.rici.bot.vetel

  7. hamilton, rosberg, bottas, alonso, ricciardo

  8. Ricciardo Bottas Alonso Hulkenberg Rosberg

  9. Post By daniel j.

    alonso/ rosberg/ vettel/ button/ raikkonen

  10. Hamilton rosberg vettel alonso botas

  11. Post By Alain Prost

    Hamilton/Ricciardo/Rosberg/Raikkonen/Vettel

  12. Ham-Bot-Ros-Alo-Mas

  13. Hamilton.Raikkonen.Bottas.Alonso.Vettel.

  14. Post By logan mpi

    ham,vet,ros,bot,alo

  15. Ricciardo
    Rosberg
    Raikkonen
    Vettel
    Button

  16. Post By Christian

    Vettel Alonso Rpsberg Massa Hulkenberg

  17. Raikkonen Rosberg Hamilton Ricciardo Bottas

  18. Post By Gruiță

    Rosberg, Ricciardo, Alonso, Bottas, Hamilton.

  19. 1.Hamilton
    2.Rosberg
    3.Alonso
    4.Vettel
    5.Bottas

  20. rosberg, bottas, masa, alonso, kimi

  21. hamilton, rosberg, bottas, kimi, alonso

Comments are closed.