Hungaroring 2014 – Notele acordate piloților și lupta din interiorul echipei

De Ce? Fiindcă e nevoie să se vadă valoarea piloţilor şi acolo unde monopostul nu este competitiv. Şi fiindcă primul pe care trebuie să îl învingi în FormulA 1 este coechipierul tău!

Schimbul de pneuri – vom acordă pneurile în funcţie de prestaţia piloţilor la fiecare Mare Premiu. Cea mai bună prestaţie fiind cotată cu pneurile superusoare şi cea mai slabă cu pneurile de ploaie. Adică nota 6 este maxim şi nota 1 este minim. Nu se va ţine cont de prestaţia maşinii sau de alte lucruri care nu sunt sub controlul direct al piloţilor

(+) Pilotul cursei: din nou Fernando Alonso. A fost fenomenal modul în care l-a tinut pe Hamilton în spate cu pneuri mult mai uzate şi cu o masina mult inferioara. Nu îl uităm pe Daniel Ricciardo desigur și cu prima ocazie îl vom puncta.

(-) Şoferul de taxi: strategii echipelor McLaren şi Williams.

Nota spectacolului din cursă: 9 din 10, cea mai frumoasă cursă a acestui sezon. Până acum.

Red Bull: Vettel nota 5 (2, 7) – Ricciardo nota 6 (4, 1)

Vettel nu poate da vina doar pe maşina de siguranţă pentru rezultatul slab ci şi pentru greşeala sa din ultimul viraj asemenea cu cea a altor 5,6 piloţi. Iar despre Daniel Ricciardo nu mai e nimic de zis, doar ca ne scoatem pălăria în faţa sa.

Hungaroring 0 – 1

General 2 – 9

Mercedes: Rosberg nota 5 (1, 4) – Hamilton nota 6 (21, 3)

Pe Rosberg l-a ‘ţinut’ Hamilton fiindcă pana la intrarea la boxe cele 9 tururi în care a stat în spatele colegului său au fost cu o secundă mai lent decat precedentele în care s-a apropiat de Lewis. Dar cursa nu a pierdut-o aici Nico şi nici datorită maşinii de siguranţă ci faptului că a stat 18 tururi în spatele lui Vergne pe care nu a reuşit să îl depăşească. Hamilton a avut parte de o cursă grozavă de care nu are de ce sa se plângă. Şansa a fost de partea sa la fiecare intrare a maşinii de siguranţă dar şi el a condus fără greşeală.

Turul Timpul lui Rosberg
41 1m 27.515s
42 1m 27.673s
43 1m 27.361s
44 1m 27.569s
45 1m 27.810s
46 1m 27.764s
Media 1m 27.615s

 

Turul Hamilton Rosberg Roseberg media*
47 1m 28.235s 1m 28.379s 1m 27.615s
48 1m 28.624s 1m 28.205s 1m 27.615s
49 1m 28.317s 1m 28.442s 1m 27.615s
50 1m 28.204s 1m 28.164s 1m 27.615s
51 1m 28.177s 1m 28.346s 1m 27.615s
52 1m 28.181s 1m 28.419s 1m 27.615s
53 1m 28.598s 1m 28.631s 1m 27.615s
54 1m 28.962s 1m 28.908s 1m 27.615s
55 1m 29.307s 1m 29.262s 1m 27.615s
Total 13m 16.756s 13m 8.535s

* timpul probabil obţinut de Rosberg dacă Hamilton nu ar fi fost în faţa sa

Dacă facem calculul Rosberg a pierdut în spatele lui Hamilton circa 6-8 secunde, dar cum ziceam, nu aici a pierdut cursa germanul ci în spatele lui Vergne. E bine că nu a ascultat ordinele echipei Lewis? Pentru echipa Mercedes strict vorbind nu, dar pentru el da. În plus Mercedes oricum va câştiga campionatul la constructori dacă nu intervine vreun dezastru, aşa că cele 13 puncte potenţiale în plus care ar fi putut fi aduse de Rosberg nu s-ar fi dovedit a fi esenţiale pentru echipă.

Hungaroring 0 – 1

General 5 – 6

Ferrari: Alonso nota 6 (5, 2) – Raikkonen nota 6 (16, 6)

Poate că Hamilton este cel mai rapid pe un tur, poate că Vettel conduce cursele ca nimeni altul, dar per total nimeni nu este ca Fernando Alonso. Este ca vinul, odata cu vârsta este tot mai bun. Ne bucurăm că putem să îi oferim nota maximă şi lui Raikkonen care a făcut o cursă foarte bună şi a fost mai înţelept în luptele directe pe care le-a avut.

Hungaroring 1 – 0

General 10 – 1

McLaren: Button nota 5 (7, 10)  – Magnussen nota 5 (20, 12 )

Button pe locul 2 cu pneurile tocmai schimbate … schimbate pe intermediare. Decizie ce a însemnat un dezastru pentru cursa sa. Lipsa de şansă? poate, dar noi am spune lipsă de viziune în garajul McLaren.

Hungaroring 1 – 0

General 8 – 3

Lotus: Grosjean nota 4 (14, 21) – Maldonado nota 5 (18, 12)

Grosjean o greşeală care s-a dovedit a fi majoră, printre puţinele din ultimele doua sezoane făcute de francez. Maldonado a terminat cursa, ceea ce este deja bine pentru el.

Hungaroring 0 – 1

General 7 – 3

Force India: Hulkenberg nota 4 (9, 7) – Perez nota 4 (10, 10)

Hulkenberg prima cursă din 2014 în care nu termină în puncte şi nu termină deloc. Păcat.

Hungaroring 1 – 0

General 8 – 3

Sauber: Sutil nota 6 (15, 19) – Gutierrez nota 6 (16, 14 )

Gutierrez a fost în puncte pe locul 8 până în momentul problemei tehnice cu ERS-ul. Dar şi Sutil a facut o cursă bună fiind la 0,8 secunde de primul punct din sezon.

Hungaroring 0 – 1

General 6 – 5

Williams: Massa nota 5 (3, 21) – Bottas nota 5 (2, 2)

La echipa Williams punctul F1 manager va merge la Bottas care a fost mai rapid în calificari şi în cursă decât Massa. Numai intervenţia maşinii de siguranţă l-a facut pe brazilian să termine înaintea colegului său care de 3 curse încoace reuşeste să scoată mult mai mult din maşină.

Hungaroring 0 – 1

General 5 – 6

Toro Rosso: Kvyat nota 5 (8,20) – Vergne nota 6 (13, 13)

Vergne a facut o cursă uimitoare.

Hungaroring 0 – 1

General 6 – 5

Marussia: Bianchi nota 6 (17, 15) – Chilton nota 5 (21, 17)

Hungaroring 1 – 0

General 8 – 3

Caterham: Kobayashi nota 6 (18, 16) – Ericcson nota 4 (22, 18)

Hungaroring 1 – 0

General 9 – 1

3 comentarii

  1. Post By daniel

    Foarte buna analiza, multumesc.
    O mica rectificare as face: Magnussen nu a pornit de pe locul 4 ci de la linia boxelor. Si nu a pornit bine in cursa ca l-a si depasit Lewis pe culoarul de iesire de la boxe. Nu am mai vazut pana acum nici astfel de depasire.

    1. Post By F1 Manager

      Corectat. La ambii piltoi McLaren ramasesera datele de la cursa trecuta.

      1. Post By daniel

        Asta eu nu am observat :)
        Inca o mica completare: Rosberg se pare ca aea probleme cu franele si de asta nu putea sa-l depaseasca pe Vergne. La roata stanga spate iesea fum cand frana.

Comments are closed.