Predicţia pentru cursa de la Montmelo, Spania

Ultimele 9 curse de pe circuitul spaniol au fost castigate de 9 piloti diferiti.

18 din ultimele 24 de curse au fost castigate de pilotii ce au plecat de pe prima linie a grilei de start.

Pare totul previzivil si totusi sunt multe semne de intrebare pentru cursa de Duminica.

Mai multe echipe, de fapt toate cu exceptia lui Sauber au spus ca vor aduce inovatii semnificative pe monopost si unele – ca McLaren – au declarat ca vor veni practic in Spania cu o masina complet noua.

O fi bine, o fi rau? Traditional cine merge bine pe circuitul din Spania merge bine pe aproape orice circuit. Desigur ca anul acesta unele echipe si-au facut un plan mia agresiv de dezvoltare ca in alti ani si aici am nominaliza pe Ferrari, Red Bull, McLaren si Renault.

 

Caracteristicile circuitului Cifrele
Lungimea turului 4655m
Numărul de tururi 66
Distanţa cursei 307,104km
Locul 1 pe grilă pleacă de pe partea stânga a circuitului
Cel mai rapid tur în cursă 1’21.670 Kimi Raikkonen 2008
Viteza maximă 318km/oră
Zonele DRS Prima şi a treia linie dreaptă
Distanţa de la start până la primul viraj 730m
 Cerințele monopostului
Acceleraţie maximă pe 60% din lungimea circuitului
Cea mai lungă perioadă de accelerație 1310
Apăsarea aerodinamică Înaltă
Schimbările de viteză pe tur 45
Combustibilul folosit pe tur 2.5kg?
Câştigul pe tur prin consumul de combustibil 0,075s

CIRCUITUL DIN PUNCTUL DE VEDERE AL PNEURILOR:

  • Acesta este un circuit extrem de solicitant pentru pneuri, în special Turn 3: viraj de dreapta, foarte lung.
  • Echipele au suficiente date colectate pentru 2016, aici fiind locul unde s-au derulat testele din pre-sezon.
  • Suprafața este destul de aspră; ceea ce împreună cu virajele de mare viteză reprezintă un test dur pentru pneuri.
  • Uzura și degradarea este în general ridicată, astfel că sunt de așteptat multiple opriri la boxe.
  • Pneul stânga-față este cel mai solicitat: Barcelona este un cicuit care solicită în special roțile față.
  • Este un circuit unde este necesară o forță mare de apăsare aerodinamică, ceea ce crește încărcarea verticală ce apasă asupra pneurilor, și mai mult.

CELE TREI COMPOZIȚII NOMINALIZATE:

  • Portocaliu hard: Apare pentru prima dată anul acesta, dar niciun pilot nu a ales mai mult de un set (oricum, un set de pneuri hard a fost nominalizat ca obligatoriu pentru cursă de către Pirelli)
  • Alb medium: Un pneu versatil care oferă un bun compromis între performanță și anduranță.
  • Galben soft: Cu peste o secundă mai rapid decât pneul Alb medium la Barcelona, dar puțin probabil să reziste mult.

CE S-A îNTÂMPLAT CU UN AN ÎN URMĂ:

  • Câștigător: Rosberg (două opriri: start pe medium, schimb pe medium iar în turul 15, schimb pe hard în turul 44).
  • Cel mai bine clasat cu o strategie alternativă: Hamilton, al doilea cu trei opriri (cu diferența că penultimul schimb a fost pe pneuri hard).
  • Un mix de strategii cu două și trei opriri, cele mai multe dintre echipe adoptând o abordare flexibilă.

Predicţia F1 Manager pentru calificări: Rosberg, Hamilton, Vettel, Raikkonen, Ricciardo.

Predicţia F1 Manager pentru cursă: Hamilton, Ricciardo, Vettel, Raikkonen, Massa.

Surpiză posibilă: nici un monopost Mercedes pe podium

Dezamăgire posibilă: echipa Williams si McLaren.

 

2 comentarii

  1. Post By johann

    calificari: ham, ros, ric
    cursa ros, ric, ham

    1. Post By daniel

      Richi sa bata cel putin un Merc? Cei de la ferrari se pupa in prima curba?
      Interesanta propunere ai pentru cursa.
      Eu as paria pe Ham, Ros, Kimi si in cursa si in calificari

Comments are closed.