Hamilton îl egalează pe Jim Clark cu 5 clasări pe prima poziţie la Silverstone

Sebastian Vettel a declarat ca folosind scutul de protectie in antrenamentele de vineri a avut parte de o perspectiva neclara si ca folosirea ‘parbrizului’ l-a facut sa se simta ametit. Speram ca si alti piloti sa afirma lucruri similare pentru a se renunta la aceasta idee nociva si care ar schimba fundamental chiar fata Formulei 1.

Fernando Alonso este penalizat cu 30 de pozitii pe grila de start de maine pentru schimbarea componentelor motorului.

Cu 5 pozitii penalizat pe grila de start este si Valtteri Bottas, pilotul Mercedes care a trebuit sa efectueze o schimbare a cutiei de viteze mai repede decat este permis de regulament.

Tot cu 5 pozitii penalizat pe grila de start este si pilotul Red Bull, Daniel Ricciardo.

Ultima sesiune de antrenamente i-a avut pe primele 3 pozitii pe Hamilton, Vettel si Bottas, cei 3 fiind despartiti de doar o zecime.

Calificari – sesiunea 1

Prima sesiune de calificari se desfasoara pe un circuit afectat de ploaie, pilotii fiind incaltati cu pneurile de ploaie, cele cu talon verde dar si cu pneurile super usoare, cele cu talon rosu.

Dupa turul de formare insa toti pilotii au trecut pe pneurile de ploaie.

O problema tehnica la motorul masinii Red Bull pilotata de Ricciardo a provocat un steag rosu. Australianul a iesti din monopost si spera sa alerge in a doua sesiune, momentan are cel mai bun timp in aceasta sesiune.

Fernando Alonso a fost pe un tur rapid in afara primilor 15 si a decis sa schimbe pneurile de ploaie si a trecut linia de start cu cateva sutimi inainte de a se inchide sesiunea astfel ca a reusit cel mai rapid tur din sesiune cu pneurile super usoare. Ce frumos! El a fost urmat de Verstapen si Hamilton.

Eliminati sunt Ricciardo, pilotii Sauber, Magnussen si Stroll.

Calificari – sesiunea 2

Lewis Hamilton pe primul loc (1:27.893) la peste o secunda in fata celor de la Ferrari si la 8 zecimi de Bottas care a terminat insa pe pneurile usoare.

Alonso batut cu jumatate de secunda de colegul de echipa s-a clasat doar al XIII-lea in timp ce Vandoorne a terminat pe locul 10 si merge in ultima sesiune. Spaniolul a dat vina pe probleme de trafic in ultimul sau tur rapid. Eliminati alaturi de el, pilotii Toro Rosso, Palmer si Massa.

Calificari – sesiunea 3

Hamilton a ocupat prima pozitie la peste jumatate de secunda fata de concurenta sa. Raikkonen l-a batut pe Vettel pentru un loc lanaga Lewis si pe 4 Bottas care va pleca de pe locul 9. Vandoorne va pleca de pe locul 8 fiind cea mai buna clasare a sa in Formula 1.

 

Rezultale calificarilor:

Clasare Pilotul Echipa Motor Cel mai bun timp Diferenta
1 united_kingdom Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1’26.600
2 finland Kimi Raikkonen Ferrari Ferrari 1’27.147 0.547
3 germany Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1’27.356 0.756
4 netherlands Max Verstappen Red Bull TAG 1’28.130 1.530
5 germany Nico Hulkenberg Renault Renault 1’28.856 2.256
6 mexico Sergio Perez Force India Mercedes 1’28.902 2.302
7 france Esteban Ocon Force India Mercedes 1’29.074 2.474
8 belgium Stoffel Vandoorne McLaren Honda 1’29.418 2.818
9 finland Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1’27.376 0.776
10 france Romain Grosjean Haas Ferrari 1’29.549 2.949
11 united_kingdom Jolyon Palmer Renault Renault 1’30.193 3.593
12 russia Daniil Kvyat Toro Rosso Renault 1’30.355 3.755
13 spain Carlos Sainz Jr. Toro Rosso Renault 1’31.368 4.768
14 brazil Felipe Massa Williams Mercedes 1’31.482 4.882
15 canada Lance Stroll Williams Mercedes 1’42.573 15.973
16 denmark Kevin Magnussen Haas Ferrari 1’42.577 15.977
17 germany Pascal Wehrlein Sauber Ferrari 1’42.593 15.993
18 sweden Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1’42.633 16.033
19 australia Daniel Ricciardo Red Bull TAG 1’42.966 16.366
20 spain Fernando Alonso McLaren Honda 1’30.600 4.000

Un comentariu

  1. Post By victor L

    Nu chiar „0 zecime”, ci, probabil, de o zecime.
    NB,
    nu inteleg penalizarile gen Alonso (si anul trecut Hamilton), de 30 de pozitii, cind pe grila sint doar 20. Si nu se reporteaza pentru etapa urmatoare.

Comments are closed.