Impresii de la Spa-Franchorchamps 2013

Vom scrie lucrurile cum ne vin in minte si nu le vom descrie cu o rigoare nemteasca care pana la urma trebuie sa admitem ca nu ne caracterizeaza.

Despre cursa si monoposturi.

Interesant cum in a doua sesiune a calificarilor Kimi si Alonso au fost pe primele doua locuri si cum in cursa doar Ferrari au fost cei care au confirmat aceasta viteza si au fost mai aproape de Red Bull, cei mai aproape. Nu avem alte explicatii decat faptul ca este un circuit atipic (la fel cum va fi si Monza) si ca Kimi a avut probleme cu franele la inceputul cursei. Oricum daca asta e tot ce are Lotus in buzunar lucrurile nu arata prea bine pentru ei in ultima parte a campionatului.

De pe linia Kemmel cea mai rapida a circuitului de unde am vizionat cursa era evident ca Ferrari au fost mult mai rapizi decat cei de la Mercedes lucru care ii face teoretic – ramane de vazut daca si practic – favoriti la Monza. Apoi vin circuituele asiatice, virajate sau foarte virajate unde masina Red Bull cu apasarea aerodinamica pe care o are va matura competitia si in calificari si inclusiv pe cei de la Mercedes care daca mai stateau pe ganduri despre eforturile pe care sa le faca pana la sfarsitul campionatului acum au declarat – dupa cursa din Belgia – ca nu vor face nimic care sa prejudicieze monopostul din 2014 si ca acesta va primii in mare intreaga lor atentie.

Zgomotul facut de masini desi se tot spune ca este unul foarte mare si incredibil pana nu ajungi langa pista si nu il asculti nu poti sa iti dai seama de dimensiunea lui si este ‘inexplicablil’ de ce iti trece un fior prin stomac si ajunge pana la oase ridicandu-ti parul de pe mâini.

Cand Vettel a trecut de Hamilton chiar in dreptul nostru am stiut ca daca nu va veni ploaia cursa s-a incheiat din acest punct de vedere – al locului 1. Alonso a fost impresionant si daca in primele doua parti ale cursei spera sa il ajunga pe Sebastian Vettel apoi a inteles ca este un lucru imposibil si a fost anuntat probabil ca acesta pune circa 0,3 secunde pe tur in fata lui.

La fata locului orice lupta dintre piloti este interesanta si cum cele mai multe s-au dat chiar in fata noastra a fost o cursa palpitanta. Nu a contat ca a fost Perez cu Grosjean, Massa cu Hulkenberg sau Maldonado cu Bottas.

 De mentionat ca la fata locului cursele de GP2 si GP3 sunt extrem de interesante

Pe dealuri.

O adevarata sarbatoare campeneasca se desfasoara in timpul sfarsitului de saptamana care gazduieste cursa din Belgia; lucru posibil datorita spatiilor largi si a dealurilor si peisajelor pitoresti ce inconjoara circuitul. De exemplu o remorca umpluta cu apa pusa sus pe deal legata cu doua furtunuri la un butoi imens unde incalzeau apa si unde cativa suporteri faceau baie. Toate acestea transportate din Germania.

In ‘tribune’ la 10m de pista, hai sa nu exageram, la 15m de gardul circuitului lumea era cu gratarul si isi prajea carnaciori, sunculita sau facea mancare de fasole. Asta chiar pe linia dreapta Kemmel.

Nu spun ca e bine sau rau spun doar ca daca se intampla ceva similar in România cu micii de pilda, toata lumea sare in sus si spune cat suntem de  … inapoiati. Nu vrem sa ridicam micii in slavi dar vrem sa nu ne mai coboram atat nici pe noi in pamant ca suntem asa de vaisamar (si asta o zice unul care nu mananca mici defel) fiindca noi credem ca nu suntem.

Boxe si statii aduse pe deal cu care poti linistit tine un concert pe un hectar de pamant. Masini – gen Mercedes Suncruiser – cu 6 paturi de dormit care se tranforma si in bar, in club si in ce mintea umana nu poate gandi sau in anumite conditii se pare ca poate. Oricum unii dintre ei pareau acolo de multe zile si pareau ca vor mai sta ceva zile iar nu dadeau semne ca se grabeau spre casa. Masinile mici erau cele care se grabeau spre casa si comparativ cu Monza de exemplu, traficul este unul foarte lejer, adica am mers 30 de minute maxim pana sa iesim pe o autostrada, drept este ca am plecat imediat dupa ultimul tur. Pista s-a deschis si in acest an si puteai sa faci o plimbare pe circuit la finalul cursei.

Simaptii si antipatii.

Multi englezi, multi suporteri McLaren dar nu atat de covarsitor de multi ca sa explice faptul ca circa 5% din tribuna a tipat de bucurie cand Vettel a obtinut prima pozitie provizorie pe grila si 80% din tribune a tipat – de bucurie se intelege – cand Hamilton a obtinut prima pozitie. Pur si simple Vettel nu reuseste sa capitalizeze aceasi imagine cu a lui Schumacher din prima parte a carierei (evident ca nici din a doua), nu mai vorbim de a ajunge la nivelul unui pilot simpatic si popular gen Jenson Button. Nici ca si pilot si nici ca si om Sebastian nu convinge pe cei mai pretentiosi. Deocamdata. E vazut ca o fire putin vicleana si multe comentarii rautacioase se faceau la adresa sa cand aparea pe eranul imens din fata noastra. Iar faptul ca acum e vopsit pe cap nu i-a atras mai multe simpatii ci din contra. Adica nemtii care probabil ca au fost minim 30% din tribuna nu sunt incantati de el – deocamtata cel putin.

Cel mai tanar redactor F1 Manager prezent la cursa

Si mai jos chiar in dreptul nostru in timpul paradei pilotilor s-au luat interviuri lui Hamilton, Grosjean si der Garde. Alt lucru special in Belgia este faptul ca parada pilotilor care de obicei se desfasoara cu totii piloti fiind asezati pe o platforma are loc cu fiecare pilot asezat intr-o masina de epoca si condusa chiar de proprietarii masinilor.

Drumul e lung.

Drumul pana la Franchorchamps este lung. 1550km din Timisoara. La dus a fost bine ca ne-am oprit si am vizitat putin Viena cu ale ei locuri vechi dar care multe devin noi. Chiar in centrul centru cum se zice peste o cladire veche s-a facut un etaj iesit in afara de sticla.

Opera din Viena

Nici in Timisoara nu s-ar fi permis asa ceva tiganilor care in afara de P-ta Operei au facut ce au vrut din cladirile istorice ale Timisoarei. Revenind, am dormit o noapte la Viena si a fost foarte buna aceasta decizie chiar daca am ratat ziua de Vineri cand poti intra cu orice bilet la orice tribuna si am fi putut fi in fata boxelor pentru a realiza unele poze cu pilotii si monoposturile. Poate la urmatoarea cursa …

La intoarcere insa, cele 6 ore state pe traseu la cursele de GP2, Porsche si Formula 1  si cele mai multe dintre ele in picioare ne-au facut ca drumul spre casa sa para mai lung. Din toate circuitele vazute pana acum – 5 – pe primul loc ca si recomandare ramane insa circuitul belgian. Desi aduce dezavantaje din punct de vedere al spectatorului. Fiind lung, de doar 44 de ori trec masinile in cursa prin dreptul tau, fata de 53 la Monza sau 70 in Ungaria. Fiind si foarte deluros si plin de copaci nu poti vedea multe zone ale circuitului din acelasi loc asa cum o poti face la Barcelona spre exemplu.

 Ultimele comentarii.

Foarte interesante comentariile lui Martin Whitmarsh directorul echipei McLaren cu atat mai mult cu cat este un om foarte sincer si placut din punctul nostru de vedere. El a spus ca Kimi Raikkonen a fost in discutii anul trecut pentru a veni la echipa McLaren dar din diferite motive nu a venit si ca este evident ca finlandezul vrea sa plece de la echipa Lotus dar ca ratiunea lui ii spune ca acest lucru nu se va intampla. El personal a spus ca este un mare admirator a lui Raikkonen care are cu echipa sa 9 victorii si ca e … complet deschis la o colaborare cu acesta in continuare.

In acelasi timp Webber a spus in Belgia ca afacerea este incheiata si ca Ricciardo este noul coleg al lui Vettel in timp ce acesta din urma a declarat si el ca nu este decizia lui dar ca el si-a spus punctul de vedere si anume ca il vrea la echipa pe Daniel.

Oare ce stie Martin si nu apare in presa? Sunt absurde pretentiile lui Kimi? Postul de la Red Bull este intr-adevar ocupat si stie ca Ferrari nu va opta pentru inlocuirea lui Felipe Massa cu finlandezul Raikkonen? El – echipa – Mclaren este ultima optiune viabila pentru Kimi si prin aceasta vrea sa ii transmita acestuia ca nu are alta varianta decat Lotus sau ei?

 

Grosjean un tip cu adevarat simpatic

 

 

 

 

 

4 comentarii

  1. Post By daniel

    Multumesc pentru articol.

  2. Multumesc si eu pentru articol.

  3. Post By andrey_1293

    Foarte frumos articolul, m-ati adus mai aproape de ceea ce intampla pe circuit si in jurul lui. La televizor nu se vede ceea ce ati expus aici. O intrebare am – avand in vedera ca drumul pana la Spa este lung si ca ati stat la Viena o seara, cat de mari sunt costurile pentru un astfel de weekend? Intentionez si eu pe viitor sa ajung la un mare premiu, daca ar fi Spa, cu atat mai bine.

    1. Post By F1 Manager

      Biletul este intre 125 euro pe deal si 450 euro la tribuna 1. Benzina dus-intors circa 450 euro, depinde la cati o imparti. Iar cazarea … depinde de pretentii.

Comments are closed.