Iata ca a avut loc si prima sesiune de antrenamente a sezonului de Formula 1 din 2017, sesiune desfasurata in Melbourne, Australia.
Multe concluzii nu se pot trage, dar cateva probabil ca da.
Primele 3 forte din acest sezon sunt Mercedes, Red Bull si Ferrari. Pilotii mai neexperimentati sunt mai lenti considerabil fata de cei ce au petrecut mai mult timp in Formula 1. Diferentele in cadrul acelorasi echipe – chiar daca vorbim doar despre o prima sesiune – nu credem ca sunt intamplatoare si sunt foarte mari.
Echipa Mercedes s-a situat pe primele poziti folosind penurile cele mai rapide avute la dispozitie si anume ultrausoarele. Atat Red Bull cat si Ferrari au utilizat pneurile de culoare rosie, adica superusoarele. Cata benzina a avut fiecare in rezervor nu se stie decat in cadrul fiecarei echipe. Noua ne-a atras insa atentia Red Bull care in statistica de mai jos arata ca nu mai au nici o problema cu viteza de varf comaparativ cu Mercedes si Ferrari, iar sasiul lor a fost cel mai bun pe parcursul sezonului in cel putin ultimii 8 ani.
Sector 1 | KM/H | Sector 2 | KM/H | Sector 3 | KM/H |
---|---|---|---|---|---|
Bottas | 284 | Hamilton | 296 | Bottas | 306 |
Hamilton | 284 | Bottas | 295 | Verstappen | 306 |
Massa | 282 | Magnussen | 294 | Hamilton | 304 |
Perez | 281 | Massa | 292 | Massa | 304 |
Ricciardo | 281 | Perez | 292 | Ricciardo | 304 |
Raikkonen | 280 | Verstappen | 291 | Raikkonen | 303 |
Intr-adevar o batalie extrem de stransa va fi intre echipe de la pozitia a IV-a pana la a VIII-a.
Observam din tabelul de mai jos ca Williams, Hass, Renault si Force India sunt toate patru intr-o zecime si jumatate. Drept este ca ceva mai multe vom putea spune dupa a doua sesiune si cele mai multe dupa calificari si dupa cursa.
McLaren au avut o fiabilitate imbunatatita comparativ cu testele de la Barcelona, dar puterea se pare ca lispeste in continuare pentru brito-japonezi.
Sauber par a fi ultimii in acest an, fara prea multe dubii.
Clasare | Pilot | Echipa | Cel mai bun timp | Diferenta | Turele |
---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:24.220 | 22 | |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:24.803 | 0.583 | 25 |
3 | Daniel Ricciardo | Red Bull | 1:24.886 | 0.666 | 19 |
4 | Max Verstappen | Red Bull | 1:25.246 | 1.026 | 19 |
5 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:25.372 | 1.152 | 16 |
6 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:25.464 | 1.244 | 10 |
7 | Felipe Massa | Williams | 1:26.142 | 1.922 | 28 |
8 | Romain Grosjean | Haas | 1:26.168 | 1.948 | 20 |
9 | Nico Hulkenberg | Renault | 1:26.183 | 1.963 | 15 |
10 | Sergio Perez | Force India | 1:26.276 | 2.056 | 29 |
11 | Carlos Sainz | Toro Rosso | 1:26.450 | 2.230 | 24 |
12 | Daniil Kvyat | Toro Rosso | 1:26.514 | 2.294 | 25 |
13 | Lance Stroll | Williams | 1:26.734 | 2.514 | 29 |
14 | Fernando Alonso | McLaren | 1:27.116 | 2.896 | 18 |
15 | Marcus Ericsson | Sauber | 1:27.348 | 3.128 | 30 |
16 | Esteban Ocon | Force India | 1:27.656 | 3.436 | 23 |
17 | Kevin Magnussen | Haas | 1:27.667 | 3.447 | 20 |
18 | Pascal Wehrlein | Sauber | 1:28.539 | 4.319 | 22 |
19 | Jolyon Palmer | Renault | 1:28.585 | 4.365 | 06 |
20 | Stoffel Vandoorne | McLaren | 1:28.695 | 4.475 | 14 |
nu e rau ca de început, din punct de vedere aerodinamic doar mici reglaje, in schimb setup-ul conteaza si intradevar cantitatea de combustibil, as vrea sa-l vad pe Botas mai aproape, la 2-3 zecimi, altfel pana la sfarsit o sa fie dupa Vandoorne, maine si Duminica conteaza cel mai mult
Wow. Asta inseamna sa fii cu adevarat fan al F1. Sa te trezesti cu noaptea in cap ca sa vezi primele antrenamente. Adrenalina nu …. somn!